KSEA Renginys: Komunikacija kibernetinių incidentų valdyme
Komunikacija kibernetinių incidentų valdyme
Kibernetiniai incidentai išrankumu nepasižymi: jie gali nutikti bet kam ir bet kada. Svarbu pasiruošti juos suvaldyti, neprarasti šalto proto bei nepamiršti tinkamai komunikuoti su incidento valdymo komanda, darbuotojais, klientais ir partneriais bei žiniasklaida. Kaip pasakyti tai, ką reikia, tam, kam reikia ir tada, kada reikia ir nesukelti panikos bei neprarasti reputacijos? Apie tai ir daugiau – spalio 26 d. vykusiame pirmajame Kibernetinio saugumo ekspertų asociacijos renginyje.
Plano negana: privaloma jį išbandyti
Komunikacijos incidentų valdyme temai buvo skirti trys pranešimai: Liutauro Ulevičiaus „Komunikacija – krizės prevencijos ir žalos mažinimo įrankis“, Mykolo Katkaus „Draugas ar priešas: Dirbtinio Intelekto (DI) ir didelių kalbos modelių vaidmuo incidentų metu", ir Sandros Meškauskaitės – Stepšienės „Procesų ir komunikacijos valdymas, įvykus "TAM" įvykiui". Pranešėjai skirtingais pjūviais panagrinėjo incidentų valdymo komunikacijos problemas – atskirtį tarp teorijos ir praktikos, būdus paspartinti reagavimo į incidentus procesus bei svarbą nepamiršti ir vidinės komunikacijos. Visus pranešimus suvienijo mintis, kad turėti planą svarbu, bet dar svarbiau – jį išbandyti prieš „atsitinkant gyvenimui“.
Progą įsivertinti savo incidentų valdymo įgūdžius turėjo ir mūsų renginio dalyviai, nusprendę susigrumti komandiniame simuliaciniame incidentų valdymo žaidime, kurį vedė Klaus Agnoletti. Žaidėjai ne tik smagiai praleido laiką, bet ir patys patyrė, ką reiškia atstovauti vieną ar kitą poziciją įmonėje kibernetinio incidento metu.
Partnerystė, lyderystės kultūra ir atsakingas dalinimasis informacija
Renginyje vyko panelinė diskusija, kurią moderavo KSEA Valdybos narė Vilma Misiukonienė, o į jos klausimus atsakinėjo Liudas Ališauskas, NKSC vadovas; Paulius Nomgaudas, Informacinių technologijų ir sistemų centras Vilnius Tech Vadovas; Tomas Beinaravičius, Director of Cyber and Digital Risk at Transcendent Group Baltics; Aušra Dilijonaitė, CISO, Women4CyberLT narė, mentorė.
Diskusijos dalyviai, paklausti, kas atsakingas už tai, kad vartotojas virtualioje erdvėje šiandien būtų cyber-saugus, išskyrė tris pagrindinius aspektus: partnerystė, lyderystės kultūra ir atsakingas dalinimasis informacija. Siekiant užtikrinti mūsų visų saugumą kibernetinėje erdvėje būtina bendradarbiauti sprendžiant susijusius iššūkius. Kritinėse situacijose gelbsti įvairių sektorių įmonių partnerystė: atsakingai dalindamiesi informacija apie nuosavas patirtis tvarkantis su panašiais incidentais, galime padėti vieni kitiems greičiau išspręsti problemas ir neužsiimti kaltųjų paieškomis. Nepasiduoti panikai tokiomis akimirkomis padeda ir stiprūs lyderiai, sugebantys nuraminti su incidentu susijusius asmenis ir užtikrinantys saugią erdvę kalbėti apie nesėkmes.
Ačiū, kad dalyvavote, nekantraujame susitikti būsimuose KSEA renginiuose!
Jei norite nepraleisti kitų mūsų renginių, įsitraukti į kibernetinio saugumo problemų sprendimą ir stiprinti ryšius su šios srities profesionalais, kviečiame prisijungti prie KSEA – daugiau informacijos rasite skiltyje Tapti nariu.